AMD yaptığı açıklamada, kod adı 4×4 olan dört çekirdekli, çok soketli bilgisayar meraklısı platformuna, yazılım geliştiricilerden geniş destek geldiğini duyurdu. Çok çekirdekli işlemcilerden ve AMD’nin Direct Connect Mimarisinden yararlanacak uygulamalar ve oyunlar üzerinde çalışan yazılım geliştiricileri arasında Bioware, Cakewalk, Crytek, Havok, Irrational Games, Midway, NERO ve Sony bulunmakta.
“Bilgisayar endüstrisinin geleceği, çok kanallı uygulamaların yürütüleceği çok çekirdekli işlemcilerden geçiyor,” diyen AMD Masaüstü Birimi Başkan Yardımcısı Bob Brewer, sözlerini şöyle sürdürdü: “AMD, bilgisayar meraklılarına özel bu platformu, yazılım geliştiricilerinin en kapsayıcı bilgisayar deneyimini arayan tüketiciler için çok kanallı uygulamalar hazırlayabilmesi adına yarattı.”
Yakında piyasaya sürülecek çok soketli ve çok kanallı 4×4 mimarisinin ilk yararını görecek ve yeni bilgisayar teknolojileri için göz kamaştırıcı gösterimler yapacak olan yazılımlar, çok kanallı oyunlardır.
“Şirketimizin lider yazılımı olan Crysis ile, oyun fiziğinin, savaş yapay zekasının ve hareketli görsellerin sınırlarını zorluyoruz,” diyen Crytek Yönetim Kurulu Başkanı Cevat Yerli, şöyle devam etti: “Crysis, AMD’nin 4×4 gibi bir platformuyla birleştiğinde, yeni kuşak donanımın en güçlü özelliklerini sergileyecek bir deneyim olacak.”
Yeni ve güçlü ürünlerden söz edilirken daha çok oyunlara ağırlık verilmektedir ama masaüstü bilgisayarlara çok soketli bir platformun getirilmesi, dijital ortam geliştiricilerinin ve müşterilerinin de ihtiyaçlarına uygun, zengin özellikli bir çözüm elde etmesini sağlayacaktır.
“AMD’nin HyperTransportTM teknolojisini ve tümleşik bellek denetimini birleştirmesi, bize çok çekirdekli sistemlerde etkileyici performans elde etmek için gerekli bant genişliğini sağlıyor,” diyen Sony Media Software Teknoloji Yöneticisi ve Başkan Yardımcısı Curtis Palmer, şöyle devam etti: “Direct Connect Mimarisi sayesinde, AMD’nin dört çekridekli ve çok soketli çözümü, Sony Vegas 6 kullanıcılarının yüksek çözünürlüklü filmleri muhteşem bir kıvraklıkla kurgulamasına ve eski donanımlarda hayal bile edilemeyecek efektleri uygulamalarına yardımcı olacaktır.”
Geliştirilme aşamasında olan sayısız çok çekirdekli uygulama ve oyun düşünüldüğünde, tasarımcıların eski donanımın sınırlarını aşan ve hayallerini gerçekleştiren teknolojilere ihtiyacı açıkça ortaya çıkacaktır. AMD’nin planladığı mimari, tasarımcıları gerçekliğe olabildiğince yaklaştırarak çok geniş çaplı simetrik eş işlem, çoklu görevlerde sınırsızlık, yapay zeka üstünlüğü, hayret verici oyun deneyimi, başarılı fizik modeller, baş döndürücü üçboyutlu bir ortam ve hareketli görüntüler gibi fırsatlar sağlayacaktır.
AMD’nin Direct Connect Mimarisiyle yakında piyasaya sürülecek dört çekirdekli, çok soketli platformu, AMD Athlon™ 64 FX çift çekirdekli işlemcilerden sonra bilgisayar meraklılarının ilk hedefi olacak.