Tom’s Hardware’in haberine göre AMD, yaklaşan FidelityFX Super Resolution 4 (FSR 4.0) grafik yükseltme çözümünün kare oluşturma ve kare enterpolasyonu için yapay zekanın gücünden yararlanacağını doğruladı. AMD’nin kıdemli başkan yardımcısı ve Bilgisayar ve Grafik İş Grubu genel müdürü Jack Huynh’un açıklamasına göre şirket daha önceki analitik tabanlı yaklaşımlarında önemli bir değişime gidiyor. Başlangıçta FSR4’ün birincil odak noktasının taşınabilir oyun cihazlarındaki pil ömrü konusundaki zorluğun üstesinden gelmek olduğunu dile getiren Huynh, “Wukong’u 60 dakika değil, üç saat oynamam gerekiyor.” diyerek oyun süresine olan ihtiyacı vurgulamış. AMD bunu başarmak için de yaklaşık bir yıldır yapay zeka tabanlı yükseltme teknikleri üzerinde çalışıyormuş.
FSR4 için ilk bağlam taşınabilir cihazlara odaklansa da AMD’nin açık kaynaklı mimariden bağımsız algoritmalar geliştirme çalışmaları daha geniş uygulamalar için de sürüyormuş. FSR4, taşınabilir olmayan cihazlar da dahil olmak üzere çok çeşitli GPU çözümleriyle uyumlu olacak ve hem masaüstü hem de dizüstü bilgisayar kullanıcılarına fayda sağlayacak. Yapay zeka tabanlı teknolojiye geçiş, AMD’yi benzer yaklaşımları uygulayan Intel ve NVIDIA gibi rakipleriyle de aynı çizgiye getirecektir. FSR4 için çıkış tarihi henüz açıklanmamış olsa da bir yıllık geliştirme süreci tamamlanmaya yaklaştığını işaret ediyor.