Matrox’un yeni nesil grafik işlemcisi hakkında detaylar artık yavaş yavaş oluşmaya başladı. Ancak artık Matrox’un 3D’nin üstüne gitmek yerine zaten iyi olduğu konularda devam edip idare edecek derecede de 3D grafik sunacağını sanıyorum.
– 0.18µ GPU,
– Support AGP 1/2/4x buses,
– 32MB of DDR (Double Data Rate) Memory,
– 360MHz UltraSharp RAMDAC,
– 230MHz Secondary RAMDAC for DualHead Features,
– Vibrant Color Quality 2,
– Environment Mapped Bump Mapping,
– Support for DirectX 8.0 Vertex Shaders,
– Extended Vertex Shader,
– Matrix Palette Skinning (up to 32 matrix),
– HeadCasting Engine,
– Z-Buffer 32bits with 8 bits of stencil buffering,
– 2 pixels pipelines with two texture units per pixel pipeline,
– Revamped Internal 32bits architecture,
– DVI Connector supporting LCD screens.