Önceleri fizik efektlerini PhysX API ile her türlü GPU üzerinde kullanabilir hale getirme planlarından vazgeçti. Şirket rendering için ATI Radeon kartları kullanan sistemlerde ve fizik efektleri işlemek için Ageia PhysX veya Nvidia GeForce işlemci kullanan sistemlerde PhysX desteğini kaldırdı. Aynı sistemi hem ATI Catalyst hem de Nvidia Forceware sürücülerinde kullanmak kolay olmasa da, anlaşılan bazı kullanıcılar bunu yapmayı başarmış ve Nvidia’yı kızdırmış.
Diğer taraftan AMD de, Pixelux Entertainment ile birlikte Open Physics Initiative mimarisini geliştirmeye devam ediyor. İki şirket arasındaki anlaşmaya göre Pixelux, kendi Digital Molecular Matter teknolojisini açık kaynak fizik motoru Bullet ile kullanacak. AMD tarafından yayımlanan basın bültenin de Bullet Physics siseminin Open CL ve DirecX11 API üzerinde geliştirileceği, Pixelux şirketinin de Open CL üzerinde fizik yazılımı geliştirip Bullet’a entegre edeceği belirtiliyor.
ATI’nin yeni teknolojisi aslında tam anlamıyla açık kaynak olmayacak, fakat açık kaynak Bullet teknolojisini yeni standardına entegre edecek. Bu durumda hangi yazılımın açık kaynak standardından faydalanabileceği de merak konusui.