NVIDIA, Half-Life 2 RTX için yepyeni bir oynanış fragmanı yayınladı. Orbifold Studios tarafından geliştirilen ve NVIDIA ile iş birliğiyle sürdürülen Half-Life 2 RTX, klasik FPS’ye Full Ray Tracing/Path Tracing özelliğini getirecek. Half-Life 2 RTX, DLSS 3 Çerçeve Oluşturma ve DLSS 3.5 Işın Yeniden Oluşturma özelliğini de destekleyecek. Çerçeve Oluşturma özelliğini kullanarak RTX40 serisi sahipleri oyunun performansını da artırabilecekler.
Bu ücretsiz yeniden düzenleme oyunu neredeyse baştan aşağı yeniden oluşturacak. Bildiğimiz kadarıyla Orbifold Studios, Fiziksel Tabanlı İşleme (PBR) özellikleriyle materyalleri yeniden oluşturuyor. Sadece bu da değil, ekip Valve’ın Hammer editörü aracılığıyla ekstra geometrik ayrıntılar da ekliyor. Half-Life 2 RTX’te ortalama dünya dokuları 8 kat daha fazla piksele sahip ve oyunda kullanılan birçok materyal orijinal oyunun 20 katı daha fazla geometrik ayrıntıya sahip. Orbifold Studios,HL2 RTX için Steam sayfasını açmış durumda. Ne yazık ki oyunun ne zaman çıkacağına dair kesin bir tarih bulunmuyor.