Yeni bir karşılaştırma videosunda, Unreal Engine 5.4’ün ilk sürümüne kıyasla önemli CPU ve GPU iyileştirmeleri getirdiğini gözlemleniyor.
MxBenchmarkPC tarafından bir araya getirilen karşılaştırma , The Matrix Awakens’ın 5.44 ve 5.0 sürümlerinde çalışan teknoloji demosunu yan yana koyarak, herhangi bir özel optimizasyon yapılmadan, CPU performansının senaryoya bağlı olarak %40’a kadar iyileştirildiğini ve bunun da oldukça büyük bir iyileştirme olduğunu vurguluyor. GPU performansı ise %20’ye kadar o kadar iyileştirilmemiş olsa da, YouTuber’ın da belirttiği gibi, 5.4’te eklenen ve motorun ilk sürümünde bulunmayan birçok yeni özellik nedeniyle düzgün bir karşılaştırma yapmak imkansız hale geliyor; bunlara Sanal Gölge Haritaları için uygun destek, Donanım Lümeni için Hit Aydınlatma özelliği ve diğerleri dahil.
Motorun performansını en çok etkileyen en kritik unsurlarından biri olan shader derlemesine gelince, Unreal Engine 5.4’ün kısa bir shader-ön derleme adımına sahip olması, herhangi bir oyunun başlangıçta çılgınca takılmayacağı anlamına geliyor, ancak oyun sırasında shader derlemesinin yapılması nedeniyle performans düşüşleri yaşanıyor.
Unreal Engine 5.4, motorun en son genel sürümüdür, ancak bir sonraki 5.5 sürümü zaten yapım aşamasındadır ve ilk önizleme sürümü bu ayın başlarında yayınlanmıştır. En dikkat çekici yeni özellik, geliştiricilerin gerçekçi alan gölgeleri ve hacimsel sisi aydınlatma yeteneğiyle çok sayıda hareketli, dinamik ışığa sahip olmasını sağlayan MegaLights’tır. Motorun bu sürümü hakkında daha fazla bilgiyi
burada bulabilirsiniz.