Son zamanlarda Ray Tracing hakkında daha sık konuşulmaya başlandı. Ray Tracing(ışın izleme) bugüne kadar sadece 3D animasyon programlarının çıktı üretmek için kullandığı bir algoritma iken günümüzde oyun dünyasına adım atmaya hazırlanıyor. Microsoft, yeni nesil DirectX API’yi (DXR) tanıttı ve Nvidia’nın GameWorks teknolojisine ışın izleme özellikleri eklediğini belirtti. Ve Nvidia’ya göre, yıl sonuna kadar ışın izleme destekli oyunlar görebileceğiz.
Tabii bunlara yeni nesil GeForce GTX 1180 gibi donanımlarında büyük katkısı olacak.
Aşağıdaki video dört Tesla V100 GPU’su ile birlikte verilen bir Star Wars demosu ancak GDC’deki yıllık Unreal sunumu sırasında bir kaç gerçek zamanlı ışın izleme demosunu da gösterdi.
{youtube}https://www.youtube.com/watch?v=J3ue35ago3Y{/youtube}
Epic CTO Kim Libreri, “Bundan on yıl sonra, gerçek dünya ile sanal dünya arasındaki farkı anlayamayacaksınız.” diyor.