Çıkan bilgilere göre Microsoft, DirectX 9’da yaptığı gibi bir kaç farklı versiyonu sunmak yerine 10.1 güncellemesinden sonra DirectX 11’e yönelecek. Hatırlayacağınız gibi yazılım devi, DirectX 9’da Shader model 2.0, 2.0a, 2.0b ve 3.0 gibi kayda değer güncellemeler yapmıştı bu da kullanıcıların DirectX 9 destekli kartlarını daha güncel sürümüne sahip olanlarla değiştirmesine sebep oldu. Ancak Microsoft bu sefer DirectX 10’da farklı bir yol izleyerek, üreticileri de kartlarına daha fazla özellik koymalarının yerine performansa odaklanmalarını sağlayacak. Dolayısıyla bu gelişmeler NVIDIA ve ATI’nın çoklu GPU’lar üzerinde yoğunlaşmalarına zemin hazırlayabilir. Bunlara ek olarak DirectX 10 için ufak tefek güncellemeler gelmeye devam edecektir.
Son Yorumlar
- Advertisment -