15.3 C
İstanbul
19 Mayıs 2024 Pazar
Ana SayfaBilimGökbilimciler Galaksimizdeki En Büyük Yıldızsal Kara Deliği Buldu

Gökbilimciler Galaksimizdeki En Büyük Yıldızsal Kara Deliği Buldu

Kara delikleri görmek ya da bulmak çok zor. Çünkü ışık(fotonlar) dahil hiç birşey onun çekim gücünden kaçamıyor. Kara delikleri ancak etraftan onun çekim kuvvetine kapılan herşeysen fark edebiliyoruz.

Gökbilimciler yakın zamanda büyük bir kara delik tespit etti. Yeni keşfedilen kara delik, galaksimizde şimdiye kadar bulunan en büyük yıldızsal kara deliktir ve Dünya’nın göksel arka bahçesinde yer almaktadır.

Söz konusu nesneye, ESA’nın Gaia uzay gözlemevinin önemli katkısı dikkate alınarak Gaia BH3 adı verildi. Gaia’nın misyonu, şimdiye kadarki en doğru 3 boyutlu uzay kataloğunu oluşturmak için Samanyolu’ndaki yıldızların konumlarını haritalandırmak. Fransa Ulusal Bilimsel Araştırma Merkezi’ndeki Paris Gözlemevi’nden gökbilimciler, yeni kara deliklerin kanıtlarını bulmak için Gaia verilerini incelediler ve Gaia BH3 ile büyük ikramiyeyi yakaladılar.

Yeni bulunan kara deliğin 33 güneş kütlesi büyüklüğü ile en yakın rakibi 21 güneş kütlesine sahip Cygnus X-1’i gölgede bırakıyor.

Gaia BH3, şu anda herhangi bir yıldızı yutmayan sessiz bir kara deliktir, bu da onu elektromanyetik spektrumda görünmez kılmaktadır. Bununla birlikte, uzun ve sabit bir yörüngede bulunan bir eşlik yıldızı (2MASS J19391872+1455542 olarak bilinir) vardır. Gökbilimci Pasquale Panuzzo liderliğindeki ekip, yıldızın yörüngesindeki hafif bir “sallantıyı” tanımlamak için Gaia verilerini kullandı. Bu açıklayıcı sinyal bilim adamlarına yıldızın canavar bir kara deliğin yörüngesinde döndüğünü söyledi. Ekibin özellikle ilgisini çekti çünkü bu nesne bizim mahallemizde, sadece 2000 ışıkyılı uzaklıkta bulunuyor. Daha yakın olduğu bilinen tek bir şey var: BH1 adı verilen başka bir Gaia keşfi . Yaklaşık dokuz güneş kütlesinde ve 1.500 ışıkyılı uzaklıkta bulunuyor.

HWM
HWMhttps://hardwaremania.com
Yoda is a revered former Jedi Master who spent the last years of his life on Dagobah. The nine-hundred-year-old Jedi master trained Jedi knights for eight centuries.
Benzer İçerikler