Intel, yeni nesil Battlemage GPU’ları için Linux uyumlu grafik sürücüleri üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyor. Bu GPU’lar, yakında piyasaya sürülecek olan Intel’in Lunar Lake işlemcileri ile birlikte gelecek. Phoronix’in haberine göre, Intel, yaklaşan Linux 6.11 çekirdek döngüsü ile birlikte Battlemage için işlevsel bir ekran sürücüsüne sahip olacak. Bu yeni ekran sürücüsü henüz tamamlanmış olmasa da, Linux için Battlemage GPU’lar için ilk kez ekran işlevselliği sağlayacak olması büyük bir gelişme.
Öncelikli Güç Tasarrufu Özellikleri
Intel şu anda Doğrudan Görüntüleme Yöneticisi sürücü değişiklikleri, HPD ekran etkinleştirme ve çeşitli güç verimliliği odaklı özellikler üzerinde çalışıyor. Bu özellikler arasında, sürücünün yalnızca yeni bilgiler gösteren ekran bölümlerini yenilemesine olanak tanıyan panel yenileme işlevselliği bulunuyor. Ayrıca, güç tasarrufu teknikleri arasında bağlantı kapalıyken çerçeveler arası destek ve içerik eşleşme yenileme hızı gibi özellikler de yer alıyor. İçerik eşleşme yenileme hızı, belirli türdeki içeriklerde kare düşmelerini önlemek için kullanılan değişken yenileme hızının (VRR) bir varyantıdır.
Intel’in, Linux tabanlı sürücülerinde öncelikle güç tasarrufu tekniklerine öncelik vermesi mantıklı görünüyor. Battlemage’nin öncelikle Lunar Lake işlemcilerinde entegre grafik çözümü olarak piyasaya sürülmesi muhtemel olduğundan, Battlemage’nin başlıca rakipleri Qualcomm’un Snapdragon X Plus ve X Elite işlemcilerindeki entegre grafik çözümleri ve AMD’nin yeni Zen 5 tabanlı Ryzen AI 300 işlemcileri olacak. Bu çiplerin en büyük güçlü yönlerinden biri güç verimliliği olduğundan, Intel’in sürücüsünde güç verimliliği tekniklerine öncelik vermesi makul bir strateji olarak öne çıkıyor.
Battlemage’nin Performans Artışları
Intel, Battlemage’nin entegre grafik çözümlerinde, önceki nesil Arc Alchemist tabanlı entegre grafik çiplerine göre 1,5 kat performans artışı vaat ediyor. Mimari, sıfırdan optimize edilerek daha büyük XMX motorları (AI iş yükleri için), geliştirilmiş vektör motorları, daha büyük RT birimleri ve daha büyük önbellekler içeriyor. XVE vektör motorları artık saat başına sekiz 512 bit çarpma ve saat başına sekiz 2048 bit vektör işleme kapasitesine sahip. Intel ayrıca SIMD motorunu 16 lane’e çıkarıyor.
Uzun Vadeli Planlar ve Rekabet
Battlemage mimarisi, Intel’in entegre grafik çözümleri için düşük güçlü transistörler kullanacağı için, ayrık GPU versiyonlarından farklı performans projeksiyonlarına sahip olacak. Ancak, Intel’in yaptığı tüm değişiklikler sayesinde, ayrık GPU formundaki Battlemage’nin büyük bir yükseltme olacağı kesin.
Intel’in yeni grafik mimarisi ile ilgili bu gelişmeler, sektörde büyük bir heyecan yaratıyor ve Linux kullanıcıları için önemli avantajlar sunuyor. Bu yeni teknolojinin piyasaya sürülmesiyle birlikte, kullanıcılar daha güçlü ve verimli grafik performansı elde edecekler.