The Verge, Sony’nin heyecanla beklenen “Trinity” kod adlı PlayStation 5 Pro konsolunu tanıtmaya hazırlanırken daha önce sızdırılan ayrıntıları doğrular nitelikte yeni bilgiler paylaştı. İçeriden gelen raporlara göre Sony, geliştiricilere oyunlarını PS5 Pro için optimize etmeye ve öncelikli olarak ışın izleme yeteneklerini geliştirmeye odaklanmalarını tavsiye ediyormuş. Konsolun, sahip olduğu BVH8 çalıştıran 30 WGP’li, 33,5 TeraFLOPS FP32 tek duyarlıklı bilgi işlem gücüne sahip bir RDNA 3 GPU’ya ve 3,85 GHz’de çalışan biraz daha hızlı bir CPU’ya sahip olması da oyunlarda ışın izlemenin etkin olarak işlenmesini veya daha yüksek performans elde edilmesine olanak sağlaması bekleniyor. Sony, PS5 Pro’da GPU işlemenin standart PlayStation 5’ten yaklaşık yüzde 45 daha hızlı olacağını öngörüyor. PS5 Pro GPU’su ışın izleme performansını desteklemek için daha hızlı sistem belleği kullanacak ve normal PS5’in üç katına kadar hıza sahip olacak.
Ek olarak konsol, PlayStation Spectral Süper Çözünürlük (PSSR) tarafından desteklenen daha güçlü bir ışın izleme mimarisi kullanacak ve geliştiricilerin ışın izleme gibi grafik özelliklerinden daha kapsamlı şekilde yararlanmasına olanak tanıyacak. Bunu desteklemek için Sony geliştiricilere test kitleri sağlamaya çoktan başlamış ve Ağustos ayından itibaren de sertifikasyon için gönderilen tüm oyunların PS5 Pro ile uyumlu olması gerekiyormuş. PS5 Pro’nun tüm özelliklerini bildiren ilk kaynak olan Insider Gaming, 2024 tatil döneminde PS5 Pro’nun piyasada olacağını söylüyor. PS5 Pro ayrıca geliştiriciler için sistem belleğiyle ilgili değişiklikler de içerecek; Sony bellek bant genişliğini 448 GB/sn’den 576 GB/sn’ye çıkararak daha da sürükleyici bir oyun deneyimi için verimliliği artıracak. Yapay zeka işlemeyi gerçekleştirmek için de %35’e kadar daha hızlı çalışan ACV ses codec bileşenine ek olarak, 300 8 bit INT8 TOPS ve 67 16 bit FP16 TeraFLOPS kapasitesine sahip özel bir Yapay Zeka hızlandırıcısı bulunacak.