5.1 C
İstanbul
23 Aralık 2024 Pazartesi
Ana SayfaEkran KartıPax Dei ve Still Wakes The Deep'in 4K 60FPS'ye ulaşması için DLSS...

Pax Dei ve Still Wakes The Deep’in 4K 60FPS’ye ulaşması için DLSS 3’e ihtiyacı var

Bu hafta PC’de görsel açıdan oldukça etkileyici oyunlar olan Pax Dei ve Still Wakes The Deep oyuncular ile buluştu. Fakat her iki oyunda piyasanın en güçlü kartı olan GeForce RTX 4090’ın sınırlarını zorluyor.

Bu oyunlardan merakla beklenen MMO oyunu Pax Dei, Erken Erişime sunuldu ve gerçekçi görsellerle doğaüstü öğelerin karışımını harmanlıyor ve oldukça etkileyici gözüküyor. Oyun 4K’da maksimum ayarlarla oynatıldığında GeForce RTX 4090’da yalnızca 51,7 FPS’lik ortalama bir performansı yakalıyor. GeForce RTX 4080 SUPER ise 38,6 FPS ile sınırlı kalıyor.

Pax Dei, DLSS 3 ve NVIDIA Reflex’e tam destek veriyor. Sistem gecikmesini azaltmak için Reflex ile Süper Çözünürlük ve Kare Oluşturma özelliği açıldığında performans artışı 3 kat artıyor. RTX 4090’da 145,6 FPS, RTX 4080 SUPER’de ise 118 FPS’ye çıkılıyor. Öyle ki orta sınıf RTX 4070 bile 4K’da 72,1 FPS alabiliyor. NVIDIA’nın paylaştığı verilere baktığımızda benzer bir performans artışı Still Wakes The Deep’te de görülüyor.

Bu durum ilginç bir konuyu da gündeme getiriyor. Doğru bir şekilde optimize edilmiş bir oyun, RTX 4090 gibi bir kartta 4K 60 FPS’de sorunsuz çalışması gerekmiyor mu? Soruyu bir de şöyle sorabiliriz; yükseltme ve çerçeve oluşturma gibi teknolojiler bir destek midir yoksa grafik kartlarının zaten verebileceği değerleri, grafik kartlarının satılması için oluşturulan bir reklam aracı mıdır? Elbette bir oyunu PC için sorunsuz bir şekilde optimize etmek yapımcılar için her zaman endişe kaynağı olmuştur. Son zamanlarda çıkan oyunları da göz önüne aldığımızda önümüzdeki aylarda çok daha kötü optimize edilmiş oyunlar bile görebiliriz. Ancak Pax Dei veya Still Wakes The Deep’te durum böyle değil. Burada geliştiricilerin DLSS gibi teknolojileri göz önünde bulundurarak ‘Maksimum Ayarlar’ görüntü doğruluğunu zorladığını görüyoruz. Şu an DLSS ve Ray-Tracing, PC’de NVIDIA kartlarda sorunsuz bir performans gösteriyor. Unreal Engine 5 gibi teknolojilerin gelişiyle birlikte de yükseltme teknolojilerinin kalitesi artık bir oyunun nasıl performans göstermesi gerektiğine göre belirleniyor.

Bahadır Yaramış
Bahadır Yaramışhttp://hardwaremania.com
Teknoloji dünyasına her zaman ilgi duyan biriyim. Oyunlarla tanışmam çocukluğumla başladı ve bu aşkım hiç azalmadı. Teknolojiyi yakından takip etmek benim için bir tutku ve problem çözme becerilerimi sık sık oyunlar ve teknoloji projeleri üzerinde kullanıyorum.
Benzer İçerikler

Yorum Yap

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

Haberler

Son Yorumlar

- Advertisment -